Ontwaken 1

Ontwaken uit een diepe Podslaap doe je niet zo maar.

Je dromen tijdens een podslaap zijn zo intens dat je denkt dat je ze echt beleefd.Zo heb ik een oorlog beleefd, niet in een ruimte maar in een vergestrekt land met kastelen. Die moest je veroveren en vooral proberen te behouden. Er was ook een andere droom over militaire units, geen ruimteschepen maar dingen met wielen die gewoon over de grond reden, dat klink zou ouderwets . Steeds meer en meer kwam het woord “Eve” terug in mijn gedachten.

Via de koppelingen van mijn pod aan de Eve nieuwsserver werd ik op de hoogte gehouden van de belangrijke gebeurtenissen via de Eve nieuwsbrief.Het was die laatste nieuwsbrief over de nabije uitbreiding van het eve universum die mijn ontwaken startte.

Na een lange podslaap is het best niet zo maar uit je pod te springen.
Je informeert je best goed voordat je de ontwaakprocedure start. Via mijn in-pod browser begon ik te graven in het Eve nieuws van het laatste jaar.

Ik legde ook terug contact met mijn vorige werkgever, die met prompt liet weten dat het vooruitzicht dat ik binnenkort terug zou beginnen te werken hem verheugde.

Er bleken veel nieuwe werknemers in mijn vertrouwde bedrijf te zitten.
Er was ook een nieuwe structuur gemaakt: via een alliantie is mijn bedrijf, gelukkig, puur empire industrie gebleven, en een nieuw bedrijf is gesticht dat zicht op de beveiliging en andere lucratieve schiettoestanden in gevaarlijker gebieden richt.
Misschien is dat laatste iets voor mijn schietgare broer Doruby.

Mijn eerste belangstelling was natuurlijk de nieuwheden in verband met mijnen.
Er bleek een nieuw schip te zijn, de Orca.
Zoals steeds in Eve ving ik zowel positieve als negatieve geluiden op over dit schip. Maar het was nieuw, en ik had het nog niet niet, dat voldeed voorlopig om op mijn ToBekijken lijst te zetten.

Dit zou vast een lange lijst worden...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten