Twijfels 2

Ondertussen ben ik nog bedrijfloos.

Iemand heeft me een aanbod gedaan, hij is heeft net mijn vorig bedrijf verlaten en een eigen onderneming gesticht. Hij is een echte industrieel zoals ik, dat klikt dus goed.

Het is niet leuk om toe te geven, maar ergens ben ik wat jaloers.
Tijdens mijn lange winter-lente-zomer-herft slaap heeft hij rustig een mooie carrière uitgewerkt. Ik sta nu zo ver achter, het is natuurlijk mijn eigen keuze geweest.

Hij zal binnenkort zelf zijn eigen ruimtestation kunnen openen !
Mocht ik deel uitmaken van zijn bedrijf zou ik zou gegarandeerd ruimte krijgen aan de onderzoekmachines. Alleen vrees hoe rendabel een ruimtestation uitbaten is. Ook al verneem ik dat de kosten per maand enorm gedaald zijn met de bedragen die ik nog ken. Een bedrijf met enkel 2 runnen klink zo, kweet niet, maar ik heb er een raar gevoel bij. Twijfels.


Ik heb ook moeite met een planning op te stellen voor mijn leerdoelen.
Ik wil, ja wat wil ik bereiken? Twijfels.
Omdat die nieuwe Orca boot op mijn TeBekijken lijst staat richt ik mijn leren voorlopig daar op. Mijn vorige baas liet vallen dat hij dit een goed keuze zou vinden mocht ik zo'n boot kunnen besturen.

Morgen houden zij hun (bijna) wekelijkse mijningsoperatie. Ik vermoed dat ik dan terug zal toetreden tot hun rangen. Wel vervelend dat ik bijna niemand van hem ken, zijn er dan zoveel nieuwe eve inwoners bijgekomen dit laatste jaar?


Mijn eerste Oepsie: in plaats van het leerboek "Industral command ship" koop ik "command ship", typisch voor mij. Dat is een vervelend karaktertrekje "ongeveer is goed genoeg". Omdat het een nogal duur boek is om ongebruikt op de plank te laten staan besluit ik het te verkopen om zo een veel van mijn vergissing weg te werken.

"Hallo, ik ben je handelsgeweten." hoor ik in mijn hoofd.

"Geen paniek, het is maar om je er aan te herinneren dat je nooit, nooit, nooit, zei ik al nooit?, iets rechtstreeks verkoopt aan de huidige vraagprijs".

"Als handelaar weet je alles beter, zeker al het op prijs bepaling aankomt. Dus bied je het boek aan met een prijs die je zelf bepaald, niet die van een ander"

"Oh en geduld hebben is ook belangrijk, het is maar dat je het weet. Het boek zal misschien een paar dagen onverkocht blijven, maar was het uiteindelijk lukt zal je me dankbaar zijn."


Geen idee waar dat vandaag kwam maar het klinkt nog niet zo dom. Dan maar een tripje naar Jita om het boek op de markt te plaatsen. We zien wel wat er van komt.


Ondertussen heb ik nog wat verder gelezen in de vele bedrijfsberichten van mijn vorig bedrijf. Het blijkt dat wel meer ex-collega's het bedrijf verlaten hebben om zelf een eigen eenmanszaak op te starten terwijl ze wel nog sterke, zakelijke of puur vriendschappelijke banden onderhouden met hun vorige werknemen.
Ik vind het raar. Waarom verlaten er zoveel het bedrijf? En als je dat dan doet waarom dan in zo'n mini onderneming stappen en toch deels blijven. Ofwel ga je er voor ofwel blijf je is mijn gevoel, of is het eerder een twijfel om terug toe te treden?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten