Ontwaken 4

De ontwakingsprocedure bestaat uit 2 delen.

Allereerst heb ik mijn handheld device de opdracht gegeven de laatste Eve software op te halen. Er zullen vast wel nieuwe toetsen en bellen uitgekomen zijn het laatste jaar. Hmm nieuwe goodies om te ontdekken. Ok, de download zal iets van een 10 minuten duren, tijd voor deel 2 het betalen voor het ontwaken.

Dit kan helaas niet met isks gebeuren omdat ik vanuit mijn pod geen opdrachten kan uitvoeren op de eve markt. Voor het betalen moet ik gebruik maken van een vreemde munt, de euro genaamd of zo.

Via een reeks cijfers en bevestigen moet ik aantonen dat het wel ik is in deze pod. Hallo, net zoals er iemand anders hier in deze pod zou zitten.

“account activated” hoor ik duidelijk in mijn hoofd. Yes !

Wou, felle kleuren. Helderde dan wat ik me herriner.
Flikkerende knoppen eisen mijn aandacht. Nieuwe en dus onbekende knoppen zijn er ook. Kortom het klassiek verwarrend gevoel na een diepe podslaap :P

Waar ben ik? “Perimeter” lees ik ergens. Geen idee meer waar dat ligt. Ik open bewust de map niet omdat ik vermoed dat die me alleen maar meer zal verwarren. Rustig blijven. Ademen.

Eve mail.
Pagina’s vol met rekeningen van kantoren. Ik vertrouw er op dat mijn werkgever ze allemaal keurig heeft betaald en wis alles. Nog een paar berichten over teruggestorte aandelen en dividenden. Zolang het maar geen rekeningen zijn zal het wel goed nieuw betekenen. TeBekijken

“Ik wil iets leren” zegt een stemmetje in mijn hoofd.
Wat het is belangrijk dat je altijd wel iets bijleert.
Omdat ik te verward ben om goed over mijn carrière na te denken lijkt het me best dat ik iets algemeen leer. Een leren-leren vaardigheid klinkt goed. Ah "Logic 3" is ooit gestart maar niet afgewerkt, geen idee wat dit doen maar het kan geen kwaad om voorlopig me daarin verder te verdiepen.

Dat komt mijn industriële reflex naar boven: “Wat zijn mijn bezittingen”.
Pff alles ligt verspreid over 28 stations. Dat wordt zoekwerk.
Laat ik maar beginnen met wat er in dit zonnestelsel ligt. Datacores in 4 stations.
Klink niet echt eetbaar maar ik heb ook geen honger, geen probleem dus.

Wat waren mijn voornaamste bezigheden ook al weer?
Dingen opkopen en terug verkopen, liefst met een gezonde winstmarge, via contracten herinner ik me. Dat verklaart waarom er in zoveer stations dingen van me liggen: de contracten die nog openstonden toe in insliep hebben als die verspreide bezittingen opgeleverd.

Hoog technologische producten uitvinden dat deed ik ook. En die dan produceren en op de markt brengen. Zouden de vele datacores daar iets mee te maken hebben?
Laat ik maar al die dingen verzamelen dan zie ik wel wat ik er verder mee doe.

Cash dat heb ik nodig, ik weet niet waarom maar het is gewoon zo.
Het duurd even voor in mijn wallet terug vind.

Hmm hier zit bedroeven weinig in. Een geen history meer op te vragen.
Even vrees ik dat ik veel van mijn isks aan mijn broer Doruby heb gegeven.
Neen zo dom zal ik niet geweest zijn.
Maar toen ik mijn rekenbladen bekeek vond ik ook al dat er iets niet klopte.
TeBekijken

Ik heb mijn radio afgestemd op het publiek kanaal van mijn vorige bedrijf. Mijn werkgever bied me een plaats in het bedrijf aan maar is gelukkig verstandig genoeg om te beseffen dat ik nu zoveel aan mijn hoofd heb en dringt zich niet op.

Maar er is nog iets anders.
Ik verneem dat een aantal van mijn vroegere werkcollega’s het bedrijf verlaten hebben en samen een nieuw bedrijf hebben gesticht.
Net die collega’s waar ik goed mee kon opschieten. Het voelt vreemd aan, zij weg een hoop onbekende, daarom geen minder goede collega’s, in het bedrijf. Ik twijfel een beetje of ik niet beter contact zou opnemen met dat ander bedrijf. Ze houden zich naar ik hoor wel meer bezig met vechten en zijn gehuisvest in de Gevaarlijke Zone, ook gekend als 0.0.
Ik heb ooit wel eens in mijn jong jaren 1 succesvolle 0.0 mijning ops gedaan en wil het zeker nog eens proberen.
Maar het klinkt toch eerder een job voor mijn broer. Ook al is hij jonger en heeft hij een pak minder ervaring als ik, hij is de vechter in de familie, ik niet.

“Je bent nu te emotioneel na je lange slaap om beslissingen te nemen” bedenk ik me. Voor de volgende dagen besluit ik op mijn eentje wat rond te toeren totdat ik me weer wat vertrouwde voel in het Eve universum, en pas dan een beslissing te nemen over mijn job.

Alle datacores zijn ondertussen hier verzameld.
Wat ligt er nog dicht in de beurt? Bah nog meer van de datacores, 1 jump hiervandaan in een plaats met de naam Jita.
Wacht eens, dat klink bekend. Zowel positieve als negatieve gevoelens komen naar boven

Ik besluit dat mijn eerste jump na een jaar die naar Jita zal worden...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten