Twijfels 3

Oepsie twee: hoofdpijn.
Ik ben gisteravond in mijn pod gekropen met slecht een paar ongelezen bladzijden in mijn leerboek. En ik had geen tweede geupload dus was het een rustige maar saaie nacht. Laat dit een les zijn neem ik me voor: nooit in je pod kruipen 's avond zonder te checken hoeveel bladzijde je nog moet. Beter te beginnen aan een nieuw boek dan halverwege de nacht je brein zich te laten vervelen wat dan voel je jouw 's morgens garandeert misselijk.


En ja hoor ondertussen is mijn miskochte boek verkocht aan mijn eigen gekozen prijs. Zo is de schade van mijn miskoop minimaal.

Ondertussen heb ik ook mijn Orca vliegbrevet gehaald. En dat allemaal zonder ooit zo'n ding zelf gezien te hebben!
Zoals wel meer gebeurd in de Eve wereld wordt de waarde van iets pas duidelijk eenmaal je het heb verworven. Omdat ik zoveel nieuws achtersta lees ik nu maar pas de eigenschappen van de Orca. Blijkbaar kan je er geen mininglaser op monteren, je kan dus niet mijnen, de boot is puur ter ondersteuning. Tja dan koop ik best zo'n ding niet zelfstanding. Ik prijs me gelukkig dat ik er nu achter ben gekomen en niet nadat ik mijn iskies heb uitgegeven aan het schip.


De noodzaak om toe te treden tot een organisatie wordt duidelijk en duidelijker. De twijfel ook.

Toevallig komt er een gekende op het publiek radiokanaal. Hij is een van de groep kennissen waarvan ik al gehoord had dat ze samen het bedrijf hadden verlaten om een eigen (schiet)firma op te zetten. Ik heb wat verwarrende berichten gelezen over hoe ze zijn samengegaan met grotere bedrijven, terug afgescheurd, gestopt, herstart, kortom de dagdagelijkse eve bedrijfwereld.

We beginnen te babbelen en ik verneem hun doelstellingen. Het blijkt dat ik bijna alle werknemers ken, nog meer zelf het zijn de beste eve kennisen die ik ooit gehad heb. Leuke tijden samen beleefd.
Ook al is vechten misschien niet 100% mijn ding het lijken leuke uitdagingen. In elk geval beter iets met volle overgave te proberen dan te blijven twijfelen.
Of toe te treden tot een bedrijf waar je jouw al niet volledig goed bij voelt.

Verdorie het is tijd dat ik een beslissing neem !

Ondertussen is nog een andere vriend op het radiokanaal gekomen.
Ook hij zit in hetzelfde bedrijf.
Als ik ook nog verneem dat hun thuisbasis het buursysteem is waar ik al mijn bezittingen heb liggen zie ik geen reden meer om het niet te wagen.
Ik spring in een shuttle en vlieg naar hun kantoor en dien mijn werkaanvraag in. Die valt al enkele seconden later getekend en goedgekeurd in mijn elektonische brievenbus. Ik grap even dan men blijkbaar met de vinger op de goedkeuringknop zat te wachten.

Ik laat even, zeer kort, weten bij mijn vorig bedrijf dat ik mijn keuze gemaakt heb. Ik sluit hun radiokanaal en hun bedrijfsbord af. Ik heb nu toegang tot de berichten van mijn nieuwe bedrijf en heb dus weer een hoop bij te lezen.


Omdat het toch 'besluitendag' is neem ik me voor volgend weekend mijn broer Doruby op te bellen en hem te vertellen van dit nieuw bedrijf.
Ik weet hem vast warm te maken als hij hoort over schiettoestanden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten